måndag 29 april 2013

Måndag

Dagen började med lagom köer in från söder om söder och solen sken. I mina lurar ljöd Angie Stone – mkt som känns bra just nu. Gäller att ta tillvara på känslan, förvalta den väl.

Efter en hektisk vecka stundade en intensiv helg, bl.a. skulle det omdisponeras rum och sovplatser. Treåringen, som i morse konstaterade att han blivit STOR kille och nu skulle sälja sin spjälsäng på blocket, sov sin första natt i eget rum – i egen säng. #s.t.o.r.t


I fredags spanade vi lite TV för omväxlings skull. 
- Tänk att hon (Ingrid Bergman) gifte sig med honom, Rosselini. Han såg ju ut att vara närmare 50 år och hon en av de vackraste i världen, sa min fru.
-       - Well, honey, jag fyller 48 till sommaren och du är den vackraste i världen;-), sa jag.


…och där kommer bollen, två killar – gissningsvis 10-11 år gamla – spelade fotboll ”på två mål”. Bollen rullade mot gungorna där vi stod i lekparken och jag tjongade till den, vill ni se lite Zlatan-moves undrade jag. Dessvärre ville de det. Vi dribblade lite, turades om att lägga straffar och jag kände att mitt bästföredatum i branschen nog passerats vid något omärkt ögonblick.


När pulsen lagt sig och våra Egyptiska vänner skulle komma på middag så kände jag att bäckenet och vänster ljumske inte alls uppskattat min ouppvärmda ”uppvisning” på bollplan. När kvällen sen kom och vi skulle krypa till kojs, i samma underbara dubbelsäng – för första gången på år och dagar – så blåste förändringens vindar. Efter att växelvis under år sovit i gästrummet så skulle vi inta våra respektive platser – var det tänkt.

Jag har bytt sida, sa hon.
Bytt sida, jag har ju sovit på den sidan sen urminnes tider och ska man ändra på den här nivån så måste man ju bedriva lite förändringsledning, right?

Glad i sinnet, efter en natt på min nya sida - som jag redan gillar, och lite Voltaren på fickan går färden vidare mot nya mål i livet – stora som små. En dag på kontoret väntar och det andra av fem kapitel på boken ska in på fredag!

Life is life//glada//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar