tisdag 28 maj 2013

Dags att göra undantag!

Har av en, eller faktiskt två, kloka person fått lära mig en del om varumärkesbyggande, vad man ska tänka på, vad man ska och framför allt inte ska göra. Väljer att inte nämna namnen på dessa två, även fast det är frestande att förknippas med dem båda (N0dar och TM).

Några av grundreglerna är att aldrig skriva om kunder eller att posta lovord man ev. fått. Nu ska jag frångå båda dessa grundregler och göra två undantag.


Idag talade jag på på Communicare 2013 i Sundsvall och det var väldigt speciellt av flera skäl. Skrev på FB när jag färdades från Midlanda in mot Stadshuset att: Norrland tar emot med öppna armar, en m.k.t speciell dag, tänker på Åsa Sjöblom Nordgren i Amerika o Malin ovan där, min familj och många andra, dags att avslutningstala på #Communicare2013, känns som att cirkeln sluts - på så många plan, tänk att det blev - ömsom vin, ömsom vatten - 18 år här! #stolt&tacksam — at E4 Sundsvall.



En hel del bekanta ansikten dök upp på detta event som drar till sig folk från riket i stort, ett event som på ett fantastiskt sätt varje år körs som ett projektarbete för studenter. Jag är imponerad och glad att jag fick bidra. Tack #communicare13


Nu till det andra undantaget, det där med att inte posta beröm som man fått (om man fått). Fick tidigare i veckan ett mail, en mail vars innehåll jag tar som en stort komplimang! I mailet stod att läsa: "Föreläsaren på Xxxxxstödsdagen som presenterade exakt samma material som ditt var en konsult på Xxxx-bolaget enligt nedanstående; Xxxxx, xxxxxx, xxxxxx." Nu tror jag väl inte det var exakt samma material, "efter som jag bitvis är en smula personlig", men i alla fall, tänk att få stå som förebild - inget jag hade vågat hoppas på!

Med detta sagt, och undantagen genomförda, är det dags att dra igen persiennerna på Gothia och tacka för ännu en härlig dag här i herrens hage.

Glada//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar