tisdag 25 februari 2014

Kärleken väljer sina egna vägar

I dagens Aftonbladet kan vi läsa en viktig, klok och vacker krönika av Jennifer Wegerup. Hon skriver om den uråldriga sanningen - en av de få - att "Kärleken väljer sina egna vägar".

"OS i Sotji är över, debatten kring homosexuella tystnar för den här gången och det sorgliga är att vi alls ska behöva föra den, år 2014.
Jag är inte lesbisk, inte ens bisexuell, jag kunde inte ge Silvia det hon ville ha den där gången. Hennes kyssar kunde för mig aldrig bli mer än ett spännande experiment. Men jag var öppen för att pröva, hennes intresse skrämde mig aldrig, det kunde ju ha varit bättre än med en man. Det var det inte, inte för mig."


"Silvia, var är du nu? Jag skulle gärna prata med dig om allt det här, om varför vi förstår så lite och hatar så mycket.
Du har nog inte heller några svar. Men vi kan ta ett glas sammetslent vin i den toskanska kvällen.
Och jag ska se dig, se hur åren och livet bara gjort dig ännu vackrare och modigare."

#enavdevackrastebilderjagsett,kännerdenenaavdessatvåvackraochmodigakvinnor!

Klicka på länken i första raden högst upp på sidan, läs hela krönikan och sprid den gärna vidare. Låt den finna sina egna vägar precis som alla modiga människor som med åren blivit vackrare av att våga stå för vem de är - och vem de älskar. 

Glada//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar