lördag 20 juni 2015

Ei saa peittää

Under våren hade jag fått en förfrågan om att var med i en talkshow som heter Ei saa peittää. Ett coolt upplägg med spännande gäster, ett härligt team bakom produktionen och på toppen av det hela en riktigt trevlig programledare i form av Christian Bertell. 

För mig var det ett stort kliv utanför den ökända komfortzonen, att låta mig intervjuas på finska. Men man måste leva som man lär, man måste våga för att vinna. Jag hade blivit lovad att det var helt ok att flika in ord och avsnitt på svenska om jag inte fann orden, men ambitionen att göra det på finska var högt ställd:-)

Brukar sällan, så gott som aldrig, lyssna eller titta på mig själv. Men denna gång kunde jag inte låta bli. Ska ärligt säga att jag blev positivt överraskad, vilket inte alltid är fallet. Vi själva är, som bekant, oftast våra hårdaste kritiker.

Innan det var dags att kliva in i studion så hade jag förmånen att dryfta högt som lågt med ett bekant ansikte, den finska skådisen Jarmo Mäkinen. 

C. Bertell, jag och J. Mäkinen

C. Bertell, jag och kloka Marika Makaroff

"Allt är alltid någon annans fel, säg är det inte lite märkligt?"

I slutet av programmet fick vi luta oss tillbaka och lyssna på Love Antells sköna tolkning av den finska låten "När Finland föll från trädet". Klicka här och spana in programmet som är textat på svenska.


En lång dag led mot sitt slut, övriga gänget skulle vidare i den ljumna sommarkvällen för att fira att säsongens sista program var inspelat. Själv tog jag taxi till förorten för att sova i tid, det har inte alltid varit så.

//glada//doc

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar