måndag 6 augusti 2012

Åter vid spakarna

En underbar semester börjar onekligen lida mot sitt slut. Blandade känslor, gillar att komma igång också. I dag var det bums in i "fixandet" efter säsongens första och mkt lyckade dagislämning.

Under slutspurten av semestern lyckades dessvärre 2-åringen kasta min teli i sjön då vi hälsade på fabror Per på hans fantastiska landställe i Arkösund. Det tog 0.4 sekunder att skicka shortsen (med telefon i) i sjön då han väl fått idén. Bra jobbat - not.


Åter i vardagen besökte jag i dag teleoperatörens butik på Drottninggatan 70. Vill inte hänga ut någon så vi kan kalla operatören för Telenorr (förkortas Telenor).

- 1-2 veckor för att kolla om det går att laga?
- A, precis.
- Ok, har du någon lånetelefon som jag kan ha under tiden?
- Ne, men kanske de har på Kungsgatan eller i Gallerian.
- Fint, kan du ringar och kolla så jag vet?
- Ne, har inte telefonnumret...
- okej, IC...

Väl framme på butiken på Kungsgatan får jag veta att inte heller de har någon lånetelefon och att min inte går att laga utan att det bara är att köpa en ny - ja, eller "bara och bara".

- Ne det går inte, vi måste först skicka in denna - vilket tar 1-2 veckor - för att få veta att den inte går att laga (det vi/han redan visste, own remark) och sen kan du få köpa en ny för ett bättre pris.

- Ok, men du, varför har ni inga lånetelefoner - det måste väl vara många som tycker att det vore rätt smidigt?
- Det finns inga sådana krav på teleoperatörer...


IC, inga sådana krav. Kundvård i världsklass. Sköna dudes!

Då var vi igång i alla fall, full fart - snart jul! Glada//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar