onsdag 15 augusti 2012

Vad har surdeg och Converse gemensamt?


På lunchen häromdagen konstaterade jag att användandet av Converse hade nått samhället alla hörn. Äldre män och galanta damer liksom skejtare och beslutsdoktorn själv gled fram på Drottninggatan som en enda stor familj - iklädda sina Converse.


För några veckor sedan när jag sent en tisdag – iklädd gues what? – gled fram mellan brödhyllorna på ICA Maxi Haninge så märkte jag att det bröd som jag är uppvuxen på visst är ett s.k. surdegsbröd.


I dag finns det bloggar och allehanda sajter om surdeg, nästan som en livsstil. Hemma kallar barnen, så även 2-åringen, kort och gott brödet för det ”Finska brödet”. Det är hårt som livet självt, det är gott och det är ngt som jag fått sen första dagen jag kunde få loss en bit.

Mina första Converse köpte jag 1977 om jag inte alldeles missminner mig och brödet har jag ätit sen 1967.

Var dig själv - en dag är du "inne", en annan dag "ute" för en saker är säker: fashion never goes out of style.

Allt gott glada//doc.

ps. Svar: dr air ds. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar