måndag 11 mars 2013

Helgen förlöpte i kalastecken

Det var nära och kära som samlades kring omsorgsfullt tillagad underbart god mat - tack bästa frun! - och därpå traditionsenlig kladdkaka + last but not least Skumbananglass (I know, det var lite "spooki", men nytänk ska premieras).



Tänk sex år har gått sedan vi kom hem från BB-Stockholm, solen sken liksom i dessa dagar. Förutom de fyra som alltid är hemma så lyckades även den förstfödda att pricka i ett MKT väluppskattat besök.


Att vara omgärdad av sina barn, sin familj, lite kusiner och deras barn kan te sig som en självklarhet - men är det inte. Verkligen inte.

Idag hade jag ynnesten att få var med och spela in Hultling på P4 med Katarina Hultling och hennes bror Läkaren Claes Hultling. Programmet handlar om Det svåra samtalet. Det blev ett - som jag uppfattade det - ett härligt samtal om livet, om samtal som "inte är alldeles enkla" och om funderingar om vad som gör människor lyckliga + en hel del annat. Rekommenderar starkt, sänds kl. 22.00 - 24.00.


När jag lämnade studion på Söder styrde jag kosan mot Cafe Rival, solen sken och jag kände mig berusad - berusad av livet. En milt uttryckt mäktig känsla att tre människor (den fjärde på bilden var inte med i första timmen) som samlas - utan att tidigare har mötts (alla tre) - helt naket och rakt upp och ned för ett samtal av det här slaget - och att det känns som den naturligaste saken i världen.

Varmt och hjärtligt tack Katarina, Claes och Maja! #tacksam&glad//air


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar