fredag 26 juli 2013

Hur är det nu igen,

finns det en mening med allt? Ibland tvivlar jag, andra gånger undrar jag om det inte ligger ngt i det gamla talesättet. I går besökte vi en restaurang söder om den lilla staden i norr. Vi har varit där förr då läget och maten är inget annat än fantastiskt. Servicen däremot, på restaurangen som vi kan kalla för "Kråkan", är under all kritik. Det tog så låååååååååååång tid att få maten. Punkt.

Men, där kommer en båt - en båt som jag tidigare inte sett men som jag ändå känner igen. Jag kände igen den på långt avstånd och det skulle visa sig att jag hade sett och känt rätt.


Sannolikheten att den båten, med "Insta" alias nitramdnuldig vid rodret, skulle dyka upp där och då var närmare noll komma noll. Men likväl dök den upp där. Den skulle dock inte hunnit dit om inte maten på "Kråkan" dröjt så förfärligt länge, vilket vi är glada för att den gjorde.

Det var nog meningen ändå, ett kort möte, en stor glad kram och på det stora hela en mycket lyckad kväll! Segla väl, pussa på de dina nitramdnuldig och låt oss hålla tummarna för att vi ses snart igen!

Glada//doc.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar