tisdag 22 april 2014

Ride of Hope

Påsken är över och vardagen är åter. Vaknade i 7-åringens säng i morse, pussade henne i pannan och begav mig till Arlanda för vidare färd till Växjö.

När jag för några år sedan funderade på vad jag ville göra i mitt yrkesverksamma liv, liksom livet i stort, så satt jag upp en one-liner; Jag vill jobba med människor, kunskap och nytta.

Just nu på scenen Billy Ydefjäll, marknadschef på Barncancerfonden, som berättar om  deras dotter Linn som gick bort i cancer och om det fantastiska arbete som de gör för att samla in pengar till sin verksamhet.


Efter Billy är det dags för Aron Andersson, en sann hjälte, en sann kämpe. Aron vet vad allt detta handlar om, det är på riktigt riktigt.


Jag är så tacksam att jag fått inbjudan att tala i detta sammanhang idag, att jag får jobba med och för människor, att jag får göra lite nytta.


 Jag är oändligt tacksam  för var dag som vardagen rullar på, när vi är friska och när jag får vakna i barnens säng ännu en gång.

Bästa dag, finaste vecka!//doc.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar