tisdag 6 maj 2014

Look Up

So, back in business - eller i vart fall back på bloggen. Det var ett tag sedan - igen. Har funderat på hur det ska bli med skrivandet här. Ena stunden så känns det som att "ne, lägger ned. Har inget vettigt att säga och orkar inte säga det" och i nästa stund tänker jag att "äh, låt det vara som det är och skriv när andan faller på och om ngt vettigt dyker upp".

Så, där är vi nu och dagen till ära har ngt minst sagt vettigt har dykt upp. Men frågan är också om det alltid behöver vara så vettigt? Svaret är nej, det behöver det inte. Framtiden kommer alltså bli - här på bloggen, som i livet i stort - lite som det blir. Både vettigt och mindre vettigt.

Vad är då det vettiga som dykt upp, det som triggade mig till att ånyo ta till bloggtangenterna? Fick ett mess från en vän när jag färdades in mot ArlandaExpress tidigare idag. Ett mess med en länk...

Är så kluven till "allt detta med sociala medier" och tillgången till all information och alla nya "vänner". Har skrivit om det tidigare. På FB har jag runt 500 vänner, i verkligheten två riktigt nära och mycket kära. Jag talar ofta om att vi i framtiden, inte allt för långt fram i tiden, kommer att ses på möten hos "Anonyma Informationsknarkare". Vi har problem, tro mig.

Kolla denna video, klicka på denna länk: http://blog.petflow.com/this-is-a-video-everyone-needs-to-see-for-the-first-time-in-my-life-im-speechless/
och det kommer få dig att tänka, att känna och förhoppningsvis att agera lite annorlunda.

Inga konstigheter, bara så mitt i prick, bara så sant och samtidigt så sorgligt. Look Up, stäng ned och umgås lite mer på riktigt. #life


Bästa dag med lite mindre "mobil" - okej? Bra! Göteborg nästa!//Glada//doc

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar