fredag 23 maj 2014

#fredag

Vecka har nått fredag och det känns nästa som om att "sommarlovet" börjar idag - en magisk känsla efter några magiska dagar!

I tisdags var jag inbjuden som dagens gäst till P4 Extra, radions svar på "Skavlan" som någon uttryckte det. En stor ära och inte en alldeles enkel uppgift - "här är ditt liv"-typ, på 14 min:-)
Lyssna gärna på samtalet som jag hade med härliga Anja Kontor -> KLICKA HÄR!


Tvivelsutan verkar livet beröra människor, många som hört av sig, många som berättat att samtalet fått dem att "tänka till" och se över sina prioriteringar i livet. Stort, väldigt stort att få höra. Tack!

Igår sen dags att flyga till Göteborg för att tala på Inspirationsdagen på Lisebergsteatern. Det skulle visa sig bli en väldigt speciell dag, på flera sätt. Alltid kul att träffa "jobbarkompisar" då det annars är ett ganska ensamt resande när man är iväg och talar. Och, dessutom, få tillfälle att själv fylla på med energi genom att lyssna på de andra talarna. I like, så många duktiga, inspirerande och kloka personer som delade med sig av sina berättelser.


Själv var jag "all in" på att vara "jag", just den jag är för just då är jag som allra bäst. Gjorde som så ofta, blandade färdigt min föreläsning på vägen ner till Göteborg. Stommen fanns där, men visste inte vilka kryddor jag skulle ha i mitt sinne när jag vaknade igår morse. 

Det skulle visa sig finnas en burk med mkt "liv", en påse fylld av stort "mod" och några kvistar "vad är det som hindrar oss från att nå våra mål".

När jag gick av scenen så kom en kvinna fram till mig och sa att hon just där och då hade tagit ett beslut om att gå ned till 80% i höst. En annan kvinna kom fram och sa att hon hade beslutat sig för att hoppa över eftermiddagen och istället hämta sina barn på dagis för att åka och bada. 

De bästa besluten är alltid de som tas. Vilken ynnest att i mina bästa stunder få vara med och kanske, kanske göra lite skillnad.

Försöker verkligen, och det går ganska bra, att inte posta beröm som jag fått men idag får jag ge vika på denna punkt. 

På sin blogg My New KickAss - Life har Cecilia Hedström satt ut bilden nedan med texten: 
Cool cat alltså. Vilken föreläsare han är. Och vilka geniala idéer och galna vinklingar. Ari Riabacke for president :-))


Tusen tack Cecilia, kanske att ta i en smula, men ditt generösa omdöme värmer! Kram!

Så, frågan är; Hur kan man toppa en vecka som denna? Svaret är väldigt enkelt, se bild nedan.


Hemma i solen, i hemmets lugna vrå med de små. En soft dag, när livet är som allra bäst. Inte ett moln på himlen, blodpudding - på begäran - till lunch och runt hörnet väntar en helg med mina kära. 

Mig fattas intet. Glad och tacksam//doc//önskar er en allra bästa helg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar