torsdag 10 juni 2010

Fel kö eller cash is king om ni så vill

Är det någon av er, och nu chansar jag vilt som ni märker, som råkat ställa sig i fel kö någon gång? Någon?!

I förrgår skulle jag en snabb sväng ned på Hemköp i Åhlenshuset i city, för att köpa lite sallad till den medhavda lunchen på jobbet . Väl i kön så hann jag tänka tanken att ”värst vad lite kö här var idag”, det brukar nämligen alltid vara lååånga köer där.

Nästan framme vid kassan, strax min tur, bara två damer framför mig. Damerna i fråga var från Kina ska det visa sig och det är nu det börjar. Betala med kort, so far so good. PIN-kod?!? “Do you have, pinkod you know?!? Ingen pinkod, okej – då I need to see you passport.” Fram med passet, oj hur ser Kinesiska siffror ut tänkte jag. Hon i kassan verkade tänka detsamma. Efter en stund, då halva lunchen gått, så var det dags att signera köpet. Det visade sig dock att dottern som handlat på sitt kort lämnat fram mammans pass, here we go again.

Nytt försök igår då, skam den som ger sig. Nästan framme vid kassan, strax min tur, bara en dam framför mig denna gång. Hon skulle betala med kort och utnyttja en rabattkupong som hon fått som sms. Det gick inget vidare. Efter 10-min dividerande gav både hon och kassörskan upp.

Själv försökte jag finna mitt inre lugn, tänkte att det är danande för karaktären att acceptera att jag inte kan styra allt, och innan jag visste ordet av så var det min tur.

1 kommentar:

  1. *haha* Jag hamnar ALLTID i fel kö, oavsett vart jag är...men speciellt i matbutikerna. Det är ALLTID damen eller även damerna framför mig då jag vid ett flertal tillfällen haft fler som ska krågla med sina rabatter, eller att de ska ha tilbaka 1,5:- då kassörskan missat ge rabbat *suck* Har faktist hänt några gånger t jag gett den lilla summan bara för att kön ska gå snabbare ;O) Löser i och för sig inte mitt problem att jag både spottar och svär inombords men det går snabbare. För i dag lever vi i en värld där allt helst ska vara avklarat "igår"

    SvaraRadera