måndag 15 augusti 2011

Tankspridd?

Läste nyligen i Modern Psykologi att det finns en klubb för tankspridda.

Kanske dags att söka medlemskap, tänker jag.

Att många har alldeles för mycket omkring sig är ingen väl bevarad hemlighet direkt. Mycket med jobb, med det s.k. ”livspusslet” för att inte tala om ALL INFORMATION som vi får till oss.

Har smygfixat med en ny föreläsning hela sommaren, den ska just handla om av vi översköljs av information – till liten eller inte sällan ingen nytta alls.

Framtidens beslutsfattare - trender och visioner är namnet på den och i början av september kommer den gå av stapeln på Talarforum, klicka genast HÄR för mer info.

Jo, tankspridd var det ja. Låt mig naket och ärligt dela med mig av förra veckans två bästa/värsta.

I. Fann ett par skor på den nya Gallerian i Bromma, so far so good. Vid hemkomsten märkte jag dock att jag glömt mina gamla (skor) – med iläggssulor a´ 1600 SEK - på ett fik…

II. Hade varit på det lokala apoteket och storhandlat tillsammans med lilleman. När vi kommit en bit ut på torget så ropade en kvinna; ursäkta, heter du Ari?

Aha tänkte jag – ”typ känd från radio & TV som det brukar heta” - och svarade glad i hågen; jajamen, det är jag det!

- Vilken tur då du glömde ditt VISA-kort inne på Apoteket.

Glad vecka, den första på jobbet för många, och ta det cooL så vi slipper ses på ovan nämnd klubb!/doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar