tisdag 13 december 2011

Kallops

För dryga halvåret sen var jag i mörkaste småland och talade tillsammans med Markus Aujalay, som är kock.

Han berättade om vad folk hade svarat i någon undersökning om vilken mat de helst önskade att bli bjudna på när de var bortbjudna.

Högt upp på önskelistan, kanske det t.o.m. var högst upp, hamnade kallops. Folk vill ha mat som andra ägnat tid och omsorg åt.

Igår blev jag utbjuden på stan av några synnerligen trevliga personer som jag jobbat med tillsammans under året som gått. De bjöd på galet god lunch och så fick jag följa med till en favvobutik och välja en sak, en liten present – som ett tecken på uppskattning.

Och som det uppskattades. Kändes som om det var fredag på måndag, kändes som om det var julafton.

Det var lite relationskallops mitt i vardagen, mitt i all stress inför julen, det var lite omtanke som värmde.

Det var en lunch jag aldrig kommer att glömma, en stund jag hoppas fler får uppleva.

Tack Anna och Joakim, önskar er en god jul och hoppas vi snart får anledning att ses igen!

Glad och uppskattad//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar