tisdag 3 januari 2012

Året har hunnit bli 2012

Känns stabilt, har tränat och hunnit sitta med lite bokfunderingar några timmar i går kväll.

Efter träningen uppstod ett möte i bastun. En Peruan som undrade om det var ok att han kastade vatten på stenarna eller om jag ville ta det lugnt efter att jag tränat?!?

Vem tror han att jag är? tänkte jag. En finne i sitt rätta element, vilken fråga.

Sen vandrade vi genom Inkaledernas historia och Andernas toppar i våra diskussioner.

- Hade du familjen med dig när du var där, undra han.
- Ne, det var 25 år sedan, hade ingen dylik familj då.

Sen äta ”låda” på kontoret, efter att först ha handlat Workshop-papper på Clas Ohlson.

Lådan var galet god, det var fruns underbara strimlade biff med ingefära. Den blir bara godare då den fått några dagar på sig.

Lådan signalerade att vardagen är på intågande. *like* Ser fram emot att börja tänka igen.

Måste tänka, skriva och skapa – annars blir jag syrefattig. Som en haj ni vet, de måste ju hålla sig i rörelse. När jag tappar fart, går ned i varv (det som normala människor kallar för att ”ta det lugnt”) så säckar jag fullständigt – inte ens styrfart.

I dag har vi leasat ut de minsta och ägnar dagen åt forskning. Further research-stycket i fruns avhandling ska får sig en (sista!) duvning. Känner mig laddad, känner mig inspirerad och lagom trött för att anlägga ett kritiskt och konstruktivt perspektiv på det hela.

Syre, låda, vardag – livet på en pinne. Here we go mot ett riktigt bra 2012 – häng på!

Glada//doc.

Ps. Det kändes onekligen lite 80-tal med raketerna på nyår, de är nu ett avslutat kapitel. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar