måndag 16 januari 2012

Lyckats lite till att börja med

Hur har det gått med nyårslöftena ute i stugorna?

Att det gått bra att avlägga dem förstår jag, men hur har det gått att hålla dem menar jag?

Själv lyckade jag - mot alla odds - att hålla mitt när det sattes på prov redan förra veckan.

Med kort varsel - och snäv deadline - fick en förfrågan om att skriva en krönika för ett magasin. Vände och vred på tiden som är knapp och tackade slutligen nej, efter viss vånda ska erkännas.

I morse kom svaret där man från redaktionen hade skrivit och gratulerat till "en sällsynt förmåga - den att kunna tacka nej". Vi skulle höras snart igen:-)

Jag hade lyckats hålla mitt löfte att stressa mindre.

Hade jag tackat ja så hade denna fullspäckade vecka blivit galet späckad, nu ser det ut att kunna gå!

Allt gott och imörrn en spännande dragning för ca 200 personer från en scen uppbyggd "mitt i", dvs. att jag kommer att ha publik omkring mig 360-grader - hur kul och cooL som helst!

glada//doc.

Ps. på tal om nyårslöften så ska man vara en smula försiktig med vad man lovar. Stig Dagermans dikt ”Nyårslöfte”, tryckt i tidningen Arbetaren nyårsaftonen 1952, började såhär:

Stinn av föresatser står jag här vid grinden
och ångrar allt jag brutit under årets lopp.
1. Jag skall aldrig mera hänga mig på
vinden,
då denna akt är skadlig för min kropp.
2. Skall jag nästa år ej tömma flera
glas cyankalium än jag kan stå.


...och två år efter att dikten publicerats så begick han självmord...

Alltså, vad har vi lärt oss av detta? Jo, att man ska inte lova sånt som man inte kan hålla - ok? ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar