lördag 14 januari 2012

Du blåser liv i mina segel

En gråmulen morgon hörde jag något som jag tidigare inte hört, fast jag lyssnat så många gånger förr.

I mina hörlurar ljöd Varje Stund av Längtan med Suzzies Orkester, från ett tidevarv då jag inte kunde höra som idag.

Jag kom att tänka på min fru, jag kom att tänka på att texten var som skriven (av mig) till henne, jag kom att tänka på hur lyckligt lottad jag är.

Du är allt för mig
du är min existens
alla mina andetag
pulsen i mitt hjärtas slag.

Du följer varje steg jag tar
dag som natt och natt som dag
bistår mig med all din kraft
när min egen sinat ut.

Du blåser liv i mina segel
när vinden tagit slut,
när vinden tagit slut.

Och varje stund av längtan,
är som en evighet.
För varje stund av kärlek,
älskar jag dig mer.

Tårar spinner du till guld, kysser liv i kropp och själ.
Jag vill ge dig allt jag har, all min tid som jag har kvar.”

Glada//doc

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar