onsdag 4 januari 2012

de tar och de ger

Min fru är på middag med bokklubben och sover därefter - MKT VÄLFÖRTJÄNT - borta i natt.

Märkligt det här med barn egentligen, de kan verkligen suga kraft och energi ur en. Jag vet att man inte får prata om sånt, barn är ju gulliga.

Men faktum kvarstår, de är mellan varven ganska demanding.

Men sen, en liten blick, ett leende, en teckning eller som i natt när jag bar 4-åringen till min säng..., en hand som sträcktes ut på mitt bröst - "pappa jag älskar digzzzzz...."

Hon säger inget sånt dagtid, men det gör inget, för jag minns vad hon sagt när natten var som mörkast och mitt hjärta som varmast.

glada//doc.

2 kommentarer:

  1. Jag har glömt att läsa din härliga blogg,sen i somras och blir glad när jag hittar den igen!
    Tack för hjälpen med bröllopstalet i NYC i juli! Tack för dina inspirerande inlägg som visar klarhet i tankar,kreativitet och hjärta. Du är säkert en mycket älskansvärd pappa! det är inte alla som får ihop den ekvationen- att vara offentlig inspiratör och samtidigt vara närvarande i det lilla. Tänk bara Enid Blyton.. Anna Wahlgren.. Skå-Gustav.. paret Myrdal.
    Kristina L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kristina och tack för dina rader! Kul att du uppskattade min lilla input och hoppas det blev ett lyckat bröllop i NYC! Kul att du funnit din väg tillbaka hit igen, välkommen!

      Glada//air

      Radera