fredag 11 januari 2013

Vad vill jag o varför?

När jag för några år sedan på allvar började fundera på vad jag ville göra och arbeta med när jag blev stor så uppstod en del förvirring.

Jag hade ett s.k. bra jobb, hygglig lön och framför allt så såg det bra ut. Ja, ni känner ju till att det ofta är viktigare att det ser bra ut än är bra. Men det räckte inte.

Det är ju viktigt att veta var man ska, om man vill dit - eller som Yoggi Berra uttryckt saken: "You've got to be very careful if you don't know where you're going, because you might not get there."


Jag satt upp en oneliner om vad jag siktade på. Den löd som följer: Jag vill jobba med människor, kunskap och nytta.

I dag är jag där, jobbar med alla tre delarna så gott som dagligen. Känner mig oerhört privilegierad och som i dag extra glad då nyttodelen fått extra utrymme.


Klicka HÄR så finner ni inbjudan till det event som jag nämnde tidigare i veckan. Det ska bli kul att komma tillbaka till den stad där jag bodde i 18 år - även fast vi alla vet att det är svårt att bli profet i sin egen hemstad. I detta fall torde det vara sannare än någonsin förr.

Allt gott, mkt nytta och bästa helg!//doc. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar