Skulle just blogga om en härlig utmärkelse som jag fått idag, men råkade se något i Aftonbladet som fick mig att må illa.
Återkommer om utmärkelsen.
Läser att Sony Music timmarna efter Whitney Houstons död höjde priset på hennes greatest hits-album; ”The Ultimate Collection”. En timme före sångerskans död kostade den 52 kronor.
Ett par timmar efter hennes död var priset plötsligt 84 kronor. En prishöjning på över 60 procent.
Skivan, som ursprungligen släpptes 1997, var tidigt på måndagsmorgonen iTunes näst bäst säljande skiva.
Detta kanske betraktas som ett smart "move", en affärsmässig och blixtsnabb reaktion där man utnyttjar realtidsdata till att bättre möta efterfråga, bla, bla, bla (obs. inte bl.a. - utan bara bla, bla), typ eller något liknande.
Bland normalt funtade betraktas detta som något ytterst osmakligt och osedvanligt korkat.
k.r.ä.k. Sony Music.
doc. on the bus -> förorten nästa.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar