en dag förra veckan fick jag i taxin ett mail (i
datan) från en kund som anlitade mig för något tag sedan. Det var ett
härligt tackmail.
”Spänning, skratt och förväntan efter
en halv minut – mycket professionell! Vi uppskattade din lyhördhet gentemot
åhörarna som ledde till ett samspel med hög igenkänningsfaktor – komiskt men
tänkvärt. Vi uppskattade också din totala avsaknad av slentrian: Det var allra
första gången du talade över ämnet och vi var din allra första publik … eller
hur?”
”…och vi var din allra första publik… eller hur?” Då fungerar det – tänkte jag - att varje gång ge 100%. Som
om det vore sista dragningen på denna jord. Jag rös när jag läste mailet.
Ibland är det ingen måtta på allt för
när jag väl landat så fick jag ett mail från Talarforum där
de upplyste mig om resultatet från de senaste 20 gjorda utvärderingarna (varje
gång man utvärderas så får kunden sätta 4 betyg på en skala 1-5, dvs. totalt 4
betyg/uppdrag).
På FB skrev jag samma dag följande: "Jag vet,
detta är "lite på gränsen" - inte så bra på Jante... MEN jag blev
bara SÅ G.L.A.D då jag tidigare i dag fick veta att jag på Talarforums senaste
tjugo (20) utvärderingar landat på ett (citat) "galet snitt på 4.96!"
(på en skala 1-5). #mkt_happy"
Jag fick all time hight på antalet *like*
från mina FB-vänner och många härliga kommentarer, det var många som var glada
för min skull – glada tillsammans med mig. Delad glädje är dubbel glädje – tack av hela mitt hjärta till er alla!
Jag färdades vidare mot nya uppdrag, stärkt
i kropp och själ av den respons jag fått. Sagt det förr och det tål att
upprepas: Att ge är att få - och det kostar inget extra!
Glada//air
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar