onsdag 6 april 2011

En intensiv månad börjar ge resultat…

- Du måste sluta resa, sa fyra åringen och tittade på mig vid matbordet.

- Du måste sluta resa och börja laga mat, fortsatte hon.

- Ja, men, försökte jag, kommer du inte ihåg att jag lagade Chili con carne för några veckor sedan?

- Du måste börja laga mat och hänga tvätt.

Senare på kvällen när en av syrrorna hade klämt sig på en stol så konstaterade hon att; så är livet.

Ja, det är väl så det är – lite upp&ned. Ibland är det mer och ibland mindre.

På kvällen när vi skulle läsa om Underbara familjen kanin så ville hon inte att vi skulle börja från början, utan från sidan där pappa-kanin lagar mat.

Jag tror jag förstått – I got the point.

Vad vill ni ha för mat i kväll?

pappa//kanin-II

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar