lördag 4 februari 2012

38 bättre än 17?

- Det är 17 minus, sa 9-åringen när jag vaknade i morse.

På FB läser jag om -26C där och -15C här.

Uj vad kallt, tänker alla. Jag tänker samma och tycker likadant.

Kommer sen att tänka på den gamla sanningen att allt är relativt.

Berättade sen en riktigt lumparhistoria för frun och de små om hur vi vintern 85/86 - när jag låg på fallskärmsjägskolan - sov ute tre veckor i sträck när det var ned till -38C.

- Vaddå sov ute, i tält eller?!

- Ja, oftast i tält, men var det bråttom så sov vi under bar himmel, bland annat en gång då det var -38C.

- Men frös ni inte ihjäl?

- Inte vad jag kan minnas, men det var lite kyligt att kliva upp ur sovsäcken och snöra på sig skorna. Och ska jag vara riktigt ärlig så är denna frukost lite mysigare än vad fallet var då.

Summa summarum: det var inte bättre förr - men kallare vid frukosten vid ovan nämnt tillfälle.

Dags att sätta på lite mer kaffe.

glada//FJS-doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar