onsdag 1 februari 2012

inte göra sånt vi inte tycker är kul

var en röd tråd i morgonens frukostföreläsning av prof. Micael Dahlén.

Känns som alltid "konstigt" när det är någon annan som ska tala, ngt jag bör träna på.

Att lyssna till klokskap, få intryck och energi, att få hjälp med att lyfta blicken - som denna morgon - är viktiga saker.

Att ge är att få och för att kunna ge så måste man få. Den intellektuella verkstaden måste få syre.

Micael, ser fram emot lunchen nästa vecka och tack för energi idag!

Just avslutat dagens sena lunch. Jag sysslar med något som får mig att tappa tidsbegreppet, jag sysslar med något som gör att jag inte känner hunger. Jag sysslar med något som jag själv valt och jag känner mig privilegierad.

Nu skriva några sidor till, sen buss till förorten, sen till simskolan, sen storhandla, sen sova en stund, sen flyga imörrn, sen prata, sen...

Mkt "sen" och viktigt att "här och nu" också dyker upp lite här och där i sen.

Att vara här med de viktigaste av allt - de små och den stora där hemma - för att dö med ett leende på läpparna som Micael talade om idag.

...nu vidare för sen...//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar