torsdag 2 februari 2012

Det bästa är basta

Sitter just och känner att jag är på toppen av mitt liv, nu kan det bara gå utför.

Yakiniku i magen, sagt det förr och det tål att upprepas - galet god i Sky City, och strax kaffe på det.

Kan det bli bättre så säg mig?

...och som om inte allt detta vore nog så har jag bastat på förmiddagen innan dagens färd tog vid.

- Vad är det bästa med att vara egenföretagare? Det var någon som undrade för några veckor sedan.

I bastun kom jag på svaret, nämligen att kunna basta utan att oroa sig för att chefen kanske får veta.

Jag kom att tänka på en person (en chef) som bara ringde när ngt inte var bra.

- Tjena, tänkte bara kolla läget - är allt bra?


Även fast man inte själv visste att allt inte var bra - enligt honom - så visste man det så snart hans nummer dök upp i rutan.

Någon kanske undrar vad nedsidan med eget är?

Svar: Man måste jobba som f.. och själv dra in kosingen och kan därför inte basta hela dagarna;-)

Nu mot säkerhetskontrollen och flyget som tar mig till Ronneby.

Den som gläds åt lite har mkt att gläds åt, says glada//doc.

1 kommentar: