lördag 9 juni 2012

Dagens i-landsproblem

Plockade ihop mina attiraljer för dagens ToR tripp till Linköping och märkte då att jag inte hittade mina hörlurar. Det var inte vilka hörlurar som helst utan mina Noise Cancelling Sennheiser PXC 450.

Läser på nätet att ”Noise cancelling-tekniken är inte helt ny, även om det först är på senare år den hittat ut till produkter som vanliga löntagare har råd att köpa. Från början användes tekniken mest av piloter som tyckte om att kunna höra kontrolltornet utan att landningsanvisningarna dränktes i brummandet från fyra propellrar.



Och det är också precis den typen av ljud som lurarna än idag hanterar mest effektivt: statiska, lågfrekventa brusmattor. Så kallat akustiskt brus.”


Med dem kan jag färdas i min egen lilla värld, där jag trivs som allra bäst. Nu sitter jag här med ett par gamla Technics-lurar och saknar mina PXC 450. Livet är hårt mot de hårda, det blir inte alltid som man tänkt sig – med det verkar gå bra i alla fall:-)

It is not the Strongest of the Species that Survive, nor the Most Intelligent, but the One Most Responsive to Change."(C. Darwin)

Glada//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar