tisdag 26 juni 2012

GO BIG OR GO HOME!

Förra veckan när jag var i Vilnius och talade så fick jag en bok - Taming Tigers - signerad av författaren själv. Jim hade skrivit, såg jag efter min hemkomst, att; ”Ari! Act Boldly – Not Rationally! Write your story!”


I will Jim, I will. Tiden är knapp, act boldly och skriv din egen story – ingen annan gör det åt dig och framför allt gör ingen annan det bättre du själv.

Rubriken för detta inlägg var trycket på en tröja jag bar från O´Neill vid en ”modevisning” (ja, well, ni förstår, minns inte riktigt) på kårhuset i Sundsvall i slutet av 80-talet. Kom att tänka på rubriken då jag såg Pirlos straff mot England - i övrigt inga likheter. Alltid tyckt att Pirlo ser cooL ut, men aldrig gillat Italiensk fotboll.


Benny Haag uttryckte saken alldeles förträffligt på sin blogg igår; "Och så lite fotboll förstås! Jag har aldrig varit speciellt förtjust i Italiensk dito. Jag tycker mest att de ramlar lätt och därefter ordnar med sina frisyrer som kommit i olag." Och du Benny - by the way, grattis till 10 år!

Men så alltså Pirlos straff. "Ballar av stål", skrev Danmarks anfallare Nicklas Bendtner på Twitter. Kunde inte sagt det bättre själv. Världsklass, hur kan man, hur vågar man?!? Tappar andan och låter mig förföras - gång på gång. Han inte bara ser cooL ut - han är dödligt dito. Hur is-cooL som helst. 


TÄnk vad häftligt det är med folk som vågar agera BOLDLY!

Tidigare i veckan, eller var det i helgen?!? (börjar ha lite dåligt verklighetsfokus, eller sämre) dök annonsen nedan upp i DI. Där står att läsa; "Jag köpte den här helsidan bara för att påminna dig om att allt du läser i den här tidningen är FEL."


Inte heller alldeles blygsamt – I like. BOLDLY. Det är min polars Magnus Lindkvist som köpt en helsida i DI för att promota för sitt gig den 28 augusti i STHLM; jag gör detsamma här och är sorgsen för att själv missar det ”på grund av” av en forskarkonferens i Istanbul. Men då du och dina kompisar ämnar gå så kan ni bums boka biljetter genom att klicka HÄR.

Så, act boldly och skriv din egen story med börja här och nu - ok? Bra!

Glada//doc.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar