torsdag 7 juni 2012

hade igår tänkt...

att skriva om lite av varje med kopplingar till nationaldagen, men så blev det inte. Tiden flög iväg och vi har haft någon form av "baksmälla" efter en galet hektisk vår som kröntes med festligheterna förra veckan.

Kom ändå att tänka på det här med Sverige och traditioner, kom att tänka på stundande fotbolls-EM och midsommar som är på intågande.


En rolig grej som jag jag var med om - i allra högsta grad - för närmare sex år sedan var under midsommarfirandet i en liten stad i norr. Vi begav oss till stadens norra berg (ja, det är så man delar upp tillvaron där, norra berg, södra berg, bergsåker, (in-) dalar, etc).


Sverige skulle på midsommardagen möta Tyskland - i EM som arrangerades i just Tyskland - och midsommarafton till ära drog jag på mig Tyska landslagströjan.


Resten är historia, Tyskland åkte ut i semin om jag inte missminner mig och jag begav mig söderut. Slutet gott, allting väl.

glada//air


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar