söndag 3 oktober 2010

Att ge är att få – jag har sagt det förr och det tål att upprepas

För en dryg vecka sedan kom nummer tre av – fyra årliga – Rädda Livet-utgåvor. I den finner ni en artikel om Mamma-Malin i himlen, klicka på länken här och se sid 4-5. Det är journalisten Gabriella Grünwald som på ett finstämt sätt förmedlar en känsla av hopp och glädje – i en historia som är ledsam i sig. Tack Gabriella!

Jag satt upp länken ovan på fejjan tidigare denna underbara söndag och skickade den även till en del av våra vänner. Det dröjde inte länge innan jag började FÅ tillbaka, få tillbaka på riktigt. Tack alla ni som redan skickat kommentarer, till er som skickat ett tack för att jag delar med mig och inte minst till er som skickat er unika story, m.m.

Ulrika, jag hade givetvis ingen aning och jag bara rös när jag läste ditt mail. Annika, tack och åter tack – vi måste se till att ses. Annelie, ja det var röriga år där upp i norr och jag är glad över att vi tillsammans kan glädjas över hur allting blivit ”till slut”! ….och Per Nord…, puss på dig själv och de dina - lycka till med rocken-rollen + business i Amerika☺

I går hade vi en underbar dag med familjen, gymnastik med 3-åringen, fixa i ordning i vår lilla trädgård inför hösten och sen härlig middag som min fantastiska fru hade lagat – med värme och kärlek.

- Oj, Här är ditt liv är på TV i kväll; sa min fru och sken upp! Kanon tänkte jag i mitt stilla sinne - i samma sekund som vi kom på oss själva med att undra om inte detta är ett tecken på dekadens?! Här är det liv?!? Ne, jag tror inte det. Istället tror jag det är ett tecken på att om du gläds åt lite så har du mycket att gläds åt – och innan jag ens hunnit landa i denna övertygelse så hade jag slumrat till i TV-soffan. Underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar