fredag 18 mars 2011

Läckage

En hektisk vecka lider mot sitt slut. Många intryck och många möten. Inte formella möte på kontoret, utan möten med människor i livet - på riktigt.

I morse bytte jag blöjhink. Kände redan i natt då jag var på herrarnas att det läckte diffusa ångor. Tankarna for till Japan…

Jag har pratat om Japan i flera sammanhang under veckan som gått. I veckan som kommer ska jag tala på Risk Forum, arrangerat av Swedish Risk Management Association, om just risk. Det kommer bli svårt att säga något utan att nämna Japan också där.

Det som händer där är obegripligt, informationen i siffror och statistik når inte riktigt fram…, men kolla på denna länk. Ryser när jag ser pappan där med sina barn.

Tidigare i veckan såg jag bilder på TV - det stack ut en liten fot ur ruinerna. Foten tillhörde ett litet barn. En bild säger mer en tusen ord...

Idag kan man läsa om det 30-tal barn som är kvar på sin skola och väntar på att bli hämtade av sina föräldrar, föräldrar som med största säkerhet inte längre finns...

I Libyen börjar man bomba om någon timme läste jag nyss. Av släkt och vänner hör vi att det händer märkliga saker i Egypten i dessa dagar.

Igår kunder man bland annat läsa i en av de största tidningarna där att mycket av det som händer är kvinnornas fel… Äh, hur menar de då?

Vi har lyckats stoppa läckaget i blöjhinken. Maxi tar en tupplur i vagnen och vardagen återgår ånyo till det normala. I kväll blir det tacos på radhusbordet och i mitt stilla sinne tackar jag återigen min gud för att vi har det så bra.

Ryktas om lite snö i helgen – who cares?

Allt gott, sköt om dig, de dina och din fredag//doc.

3 kommentarer:

  1. Tack för en inspirerande o personlig föreläsning igår på Parken för ett gäng fr Proxima!
    Mvh Camilla Sundholm proxima företagshälsovård, ab TyresöHälsan

    SvaraRadera
  2. Varmt tack för din föreläsning som gav oss lyssnare i allmänhet och mig i synnerhet inte bara ett, utan flera glada skratt OCH ögon att tåras... Det är den stora teaterkonstens optimala mål och dit nådde du Ari :)
    Jag fick några ord med dig i vimlet på Parken den 17/3 och jag ville länka dig vidare både till min käre make och älskade dotter. Maken driver ett filmproduktionsbolag som du kanske någon gång önskar komma i kontakt med. Hör då av dig Christer Wiklund, www.mustaschfilm@brevet.nu. Min dotter är sång- och låtskrivare på frammarch och hon släpper sitt debutalbum den 28/4 på Katalin i Uppsala. Kolla gärna in henne på:
    http://www.youtube.com/results?search_query=ida+wiklund&search_type=
    http://www.myspace.com/wiklundida
    Kanske du någon gång behöver skönsång i någon paus eller liknande.
    Önskar dig allt gott i livet och
    varma kramar
    Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vildrosen!

      Bättre sent än ännu senare som Povel Ramel lär ha sagt en gång i tiden:-)

      Missat dina generösa rader och sprang på dem här i ett annat ärende!

      Ska kolla dina länkar, absolut, och hoppas våra vägar korsar igen.

      glada kramar//air

      Radera