måndag 21 juni 2010

Lära sig att hantera osäkerhet!

"Each human being was given two qualities: power and the gift. Power directs us towards our destiny; the gift obliges us to share with others what is best in us." Paulo Coelho

I torsdags skrev jag kort på fejjan och funderade publikt om det varit en bra eller en dålig dag idag. Jag bestämde mig för att det varit en bra dag, det ligger i min makt att göra så - även fast ingen skulle kunna sagt emot om jag valt alt. nr 2. Men varför skulle jag göra det?

- Men tala ur skägget tänker någon. Ockright säger jag. I en del av min sfär har det svävat en del osäkerhet, vilket jag normalt hanterar rätt hyggligt eller riktigt bra. Den här gången har det dock handlat om någon form av semi-ostrukturerad osäkerhet, som varit lite besvärligare att manövrera. Ni vet osäkerhet som finns där, men som inte går att sätta fingret på. Eller om man frågar osäkerheten om det är helt säkert, eller i vart fall halvsäkert, att det inte är så osäkert som magen försöker berätta för oss. När då osäkerheten säger att det finns inga skäl att tvivla på att allt i princip är säkert, då blir jag fundersam och lite osäker.

I fredags kom jag dock på osäkerheten på spåret, jag var alltså inte fel ute. Det kändes genast mkt bättre. För precis som som The Warrior of Light säger i citat i rubriken så har jag både "the power and the gift", vilka jag ska nyttja på bästa sätt!

Ny vecka, ny möjligheter - underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar