tisdag 22 juni 2010

Äventyr

- Hur var Boracay? ”Nemen det var soft, jag stannade där 2-3 veckor. Därefter åkte jag tillbaka till Hong Kong, aduvet gillar verkligen den staden.” Så lät det någon gång i mitten av 80-talet när jag var ute och reste mycket, och bitvis länge.

I vintras var jag 2.5 dagar i Åre med en god vän, det kändes som mitt livs äventyr. För typ 20 år sen var det så självklart, typ ”koncernstandard” i min värld. Ingenting som jag ens reflekterade över när jag for till jordens alla hörn. Well, har inte sett särskilt mycket av Afrika om jag ska vara ärlig. Inte heller har jag varit i Indien eller Centralamerika, men i alla fall.

Förr fanns all tid i världen, förr fanns inga begränsningar – nor bekymmer. Idag vet jag att saker och ting i livet inte är så självklara, varför mycket många gånger känns större. Varför ska det ta drygt 40 år att förstå det? För att du är trög kanske någon tänker, måhända, med synd likväl – för min del.

I morgon åker vi till Kolmården över dagen. Det känns som ännu ett stort äventyr. Det är 5 år sen sist vi var där. Nelly har vaket lyssnat på pappas historier om när jag var där med mina föräldrar – om när pappa var liten. Vi har googlat upp och oss på delfiner och giraffer. Vi är redo, hoppas jag lyckas sova nu!

glada//air

ps. I dag var också sista kostymdagen i Q2, sista för säsongen. Känner vittringen av semester. Riktigt, riktigt skönt och väldigt roligt!ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar