onsdag 15 juni 2011

Go big or go home…

…var rubriken på en O´Neil t-shirt som jag hade i min ungdom.

Kommer osökt att tänka på denna slogan då jag på väg in till stan läser att fyrfaldiga America´s Cup-vinnare Russel Coutts parkerat sin katamaran i plurret i ett uppvisningslopp i San Fransisco Bay häromdagen.

"Du måste hitta punkten där du nästan slår över, och undvika att slå över, men ibland kommer du ändå att slå över" var hans kommentar.

Underbart, I love!

Vet inte vad det är som får mitt hjärta att le när jag läser om det, vad som skapar glädjen i att folk går ”big” även fast det mellan varven uppenbarligen går käpp rätt åt…

Jag vet inte varför jag är så attraherad av att befinna mig på gränsen till att det slår runt, på gränsen till det okända, på gränsen till att misslyckas – på gränsen till något väldigt bra och ibland helt oväntant.

Hur många går till kontoret idag och utmanar en smula, riskerar att landa upp&ned – samtidigt som något stort kan lura bakom framtiden?

Att våga är att lyckas – alldeles oavsett hur det går.

Go big or go to office, says glada//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar