lördag 26 november 2011

Lite vardag på lördag.

Maximilian har "visat var skåpet ska stå" - tror han - genom att misshandla sin yngsta syster fysiskt och resten av familjen psykiskt.

Han toppade det hela med en frlvolt från bäddsoffan inne på kontoret. Ingen sörjde. Snart har han inga kompisar kvar.

Själv har jag just satt ihop en presentation som jag - som keynote - öppnar upp en riktigt stor forskarkonferens med i Moskva på måndag morgon. Det är förfärligt många läkare som ska få höra på hårresande ex. om hur vi människor, och så även de, tror att vi kommer på smarta "genvägar" - i synnerhet i slutet av långa arbetspass (vilket vi alltså inte gör, men det visste ni ju sedan tidigare).

Därefter bär det av till Göteborg med sen ankomst. Skatte- och inspirationsdagar står på schemat.

Min fru – som är en ängeln i vårt rum – får det hon gör när hon är ensam in charge av hela teamet.

Det är när vardagen tightar till sig en smula som man får vara – eller ska vara! – extra snälla med varandra även fast det inte alltid är så lätt (har en del att jobba på).

Det är också dagar som dessa som man med fördel kan plocka fram minnesbilderna från sommarens i särklass underbaraste kväll.

Minns du när vi cyklade längst med Årstaviken, via Hornstull över bron till Rålis och Mälarpaviljonen på Norr Mälarstrand för en god middag och härlig musik i ett snudd på tropiskt klimat?!?

Vägen hem gick via söder och ICA där vi handlade Ben & Jerrys innan vi landade i videosoffan i förorten.


Sommarens underbaraste kväll, ett minne för livet. Jag älskar dig min kära och är gudarna evigt tacksam för att du är min!

Glada//air

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar