fredag 23 mars 2012

en dag i ett talarliv

Revelj 05.30, flygtaxi 06.15 -> Arlanda Express.

Flyget blir uppskjutet, uppskjutet och därefter inställt. Får inte tag i kunden, skickar sms. Ny tid 11.25, nu börjar det bli riktigt tight. Hinner med lite bok-fix. Får ett OK från kunden.


Landar 12.40 och ser vid inflygningen dimman dra bort, dimman som orsakat förseningen.


Flygtaxin kommer inte. Beställer ny taxi, anländer till Strandbaden 13.24 och står på scenen 13.30 - stolpe in.

Historien upprepar sig. I fjol på samma ställe, men då med tågförseningar istället, anlände jag 8 min innan det var dags. Även fast man alltid gör så gott man kan så sliter det på en när man är tidsfetishist.

12 min AW med en macka innan taxi hämtade, mot flygplatsen. Nu börjar det knorra i magen på allvar, ska bli gott med en matbit innan flyget går - känns nödvändigt.


Väl på flygplatsen fick jag genast beslutsångest då jag inte visste vare sig ut eller in längre - vad skulle jag välja av allt detta?!?


Uppgiften blev mig övermäktig, väntar 2-3 timmar tills jag är hemma och kör på tacobuffén såsom tidigare utlovat!

Trött, glad, tacksam och med hemlängtan//dr air

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar