lördag 31 mars 2012

Tävlingsdags

Läste på FB att en gammal god vän, Ralph Östling, är på väg till Sörmlandscupen - en anrik judotävling som arrangerats sedan 1977 - med ungdomar från Norrköpings Judoklubb.

Gamla goa minnen dyker upp från då det begav sig på min och Ralphs tid. Minns hur veckorna innan tävling bestod av kokt torsk och löpning för att väga in på 65 kg och jag minns hur gott det smakade med mammas hålkakor och nyponsoppa efter att invägningen var överstökad.

Minns också en gång - just på Sörmlandscupen - då jag kastade Wazari (näst högsta poäng - 7p) tre matcher i rad och hur dåvarande lagledaren - Tommy Östling (Ralphs bror) - utropade ARI WAZARI!

Det jag däremot inte minns fullt lika väl är en av de efterföljande matcherna då en finsk "brottartyp" kastade mig "Ippon" - typ fall - så att jag hade svårt att hålla reda på vad som var upp resp. ned i tilllvaron.

För övrigt en av de få fallförluster som jag inbringade under min "karriär" som judoka, jag föll lika tungt som snöflingorna idag - men snart är det vår!

//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar