söndag 17 januari 2010

Varför blogga?


Bra fråga. Jag har ställt mig den frågan sen jag kom igång med bloggande för någon vecka sedan. Jag har fått lite olika svar och här följer några av dem.

I. Jag inbillar mig att bloggandet fungerar som någon form av semi-terapeutisk övning. Tanken slog mig häromkvällen att kanske jag skulle testa att bloggterapeuta. För fjärde gången på väldigt kort tid hade jag spenderat alldeles för mycket tid på att övertyga supporten på ett kabelTVbolag om att vår digitalbox inte fungerar, inte alls. Men COM HEM hem hit själv och kolla då, hade jag lust att säga. Boxen ska skickas in till verkstan för en tredje (3) gången på kort tid.

II. Ett annat skäl är att jag allt oftare får frågan då jag är ute och håller föredrag o dyl att ”har du någon blogg där man kan hitta lite mer?” Nu har jag det. Här kommer man finna lite av varje är det tänkt, vilket jag antar att några av er redan börjat misstänka.

III. Det tredje och, för dagen, sista skälet är givetvis att jag inbillar mig att jag i mina bästa stunder har något att berätta. Något att berätta som andra kan ha nytta av, som andra kanske kan få en idé utifrån eller som – och nu tar jag i ordentligt som ni märker – kanske till och med kan få någon att ta ett beslut som de annars inte skulle ha tagit. På grund av eller tack vare min blogg.

Hur som helst, då jag är fullständig novis i detta gebit så måsta jag göra min läxa väl. Jag måste bege mig ut i bloggarvärlden, jag måste se mig omkring hur de bästa gör, BLondbella, Fadde, Klingström & Co. Jag ska samla in lite empiri, ta intryck av de som gått före, för att själv bli bättre. Återkommer inom kort med en resumé om vad jag lärt mig där ute – det vill säga HUR blogga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar