måndag 19 april 2010

Är detta tre ålderstecken tro?

Barnfritt – sova

Vi var barnlediga i lördagskväll och vi valde att gå på bio. Bion börjande 18.00 och vi åt innan, för att sen vara redo så att säga. Efter bion bar det nämligen av raka vägen hem, hem i sängen för nästan 10 timmars sömn, se sleep cycle-kurvan. När det hände senast kan jag inte riktigt minnas. Numera uppskattar jag sömn, då tillfälle ges, mer än annat som kan göras – utan barn. Det har inte alltid varit så, men är nu så allt oftare.

Löpning vs. gång

Jag var ute på en löptur i lördagsförmiddag, som ett steg i min uppladdning inför Lidingöloppet. Det går sisådär. Det som slog mig var att jag skulle behöva en kontrollfunktion lik den som gångarna har vid sina tävlingar. Gångarna måste som bekant ha en fot i marken hela tiden, annars är det inte gång. Är både fötterna i luften samtidigt så klassas det som löpning, vilket är förbjudet när de tävlar i gång. I mitt fall så är jag inte längre säker på att jag har båda fötterna är i luften samtidigt när jag är ute och springer, eller när jag har som ambition att springa. Skulle behöva att någon verifierar att jag verkligen springer när jag är ute och löptränar, hm...


Missat F1-lopp


Satt och gick igenom lite jobbmail etc igår kväll och kastade också ett getöga på nyhetssajterna. Såg att det gått ett F1-lopp i helgen – som jag HELT missat?!? Något liknande har inte hänt i modern tid. Jag har följt F1-cirkusen till punkt och pricka över 10 år, och nu händer detta – vad kommer härnäst?

//önskar er en bra vecka i åldrandets tecken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar