fredag 23 april 2010

Followers – interaktiva lärjungar

Detta med att blogga har verkligen gett mig långt mycket mer än jag kunnat föreställa mig. Lite varstans i min vardag träffar jag människor som har läst, som undrar mer och som ger en massa tillbaka. Inte heller sällan får jag kommentarer, främst via mail.

Det som har slagit mig är att det dag för dag finns fler där ute som ”känner mig”, som vet hur mina tankar går, vad jag är för typ helt enkelt. Även fast jag inte öser ur mig allt så tror jag att man får en hygglig bild av en någon, när man läser det personen skriver och uttrycker.

Om man läser mig - läses min blogg - så är man per definition en follower, så långt allt gott. Jag vet också att det är många av er som följer bloggen via RSS. Jag saknar dock mer av er, vilka är ni?

Jag vill veta mer, ta del av allt det unika som ni har att bidra med. Jag vill bli er follower. Tänker på boken The Wisdom of Crowds. Det är ju i gruppen som klokhet frodas, i mötet mellan människor. Nu famlar jag lite i blindo, om jag tillåts att vara lite dramatisk, även fast också det fungerar utmärkt.

Så, kolla in vänsterkolumnen under rubriken Followers. Bli en du också, låt oss följa varandra – eftersom du ändå är här lite nu och då ;-)

Trevlig helg follower där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar