lördag 10 april 2010

Vid frukosten i morse

Vaknade av en semi-karatespark i nacken. Det var 3-åringen som sökte kontakt, närkontakt. Men klockan kan inte vara mer än 04.07 tänkte jag, grus i ögonen ni vet.

Ändå hade jag sovit över en timme i sträck innan hon vaknade första gången vid 01.16. Hon sov sen tungt fram till att hon blev kissnödig vid 02.38. Nu var klockan över 7, dags att kliva upp.

Jag satt visst vid köksbordet, även fast jag rent mentalt fortfarande låg på kudden, och hörde min fru berätta om restaurangen de var på i går kväll – Le Rouge. ”Det var verkligen härlig stämning där”, det hade påmint henne om Frankrike. I nästa andetag sa hon att ”jag längtar till Paris, kanske vi ska åka dit i stället för Barcelona?”

Trots att jag fortfarande var yrvaken så reagerade min reptilhjärna med blixtens hastighet - det går väl inga F1-lopp i Paris?! Kimi kör som bekant rally för Citroën denna säsong, sponsrad av Red Bull. Jag räknar kallt med att han är tillbaka i F1 nästa år, då Mark Webbers kontrakt går ut i just Red Bulls F1-stall. I Barcelona går ett fantastisk lopp varje år.

Paris! - utbrast 7-årigen, jag har läst boken om Paris! Vad härligt – så självklart. Hon hade läst boken.

Det var inget stort möte vid frukosten denna tidiga morgon, medlemmarna i air-team var inte riktigt synkade. Men det gör inget om var och en svävar iväg på sitt håll, lite nu och då. Det viktiga är ju att vi finns där för varandra när det verkligen gäller - efter 08.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar