tisdag 8 februari 2011

Hemma under fm.

Ett av barnen skulle på läkarbesök. Idag blir det bara telefonmöten och förberedelser så jag kan vara lite leisure tänkte jag.

På med en Polo-tenniströja, väntar lite med lammullströjan ovan det tänkte jag, vis av erfarenhet.

Oj, uj, nu kräks han igen. Varför måste bebisar sätta handen i ”kräket” bums efter att de kräkts?

Så, nu är mamman på intågande. Snor på tenniströjan, hade jag kunnat räkna ut, a part of the game. Nåväl, fram med en handduk och tvätta bort on demand. Spela roll då, jag ska ju ha en lammullströja på?!

Märker att jag börjar bli äldre.

Skulle fotograferas i fredags inför en artikel som kommer inom kort och tänkte på att jag inte längre brydde mig att mössan plattade till frisyren.

Hur många gånger har jag inte frusit p.g.a. ren fåfänga?! Bilderna togs förresten på Norr Mälarstrand i en underbar miljö!

Igår hos frissan så klippte hon mina ögonbryn för första gången. – Det är inget ovanligt, sa hon. – Tvärtom klipper jag dem på nästan alla i din ålder, fyllde hon sen i.

Buskiga ögonbryn är inte så sexy.

En platt frisyr, priset för att inte frysa - känns helt ok. Lite snor på dagens jobbklädsel, priset för en förmiddag med Maxi - känns välinvesterat.

Tänk att det skulle ta drygt 40 år att börja våga vara sig själv lite mer, lite mindre som andra – de utan snor.

Glada//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar