fredag 4 februari 2011

Undrens tid…

är inte förbi. I natt sov jag en hel natt, det händer inte så ofta now a days. Ser fram emot den dagen då min fru går i land med samma sak.

På tal om min fru, återkommer stx till henne.

Häromveckan när jag var på ett möte så fick jag frågan – som jag fått allt oftare på sistone – ”hur många träffar har du på dina bloggar?” Det har t.o.m. börjat trilla in lite förfrågningar om att ”om du kan göra reklam för detta så får du…”

Ännu inga vettiga förslag i ärlighetens namn.

Klart att jag är till salu – vem är inte det? Men då måste det vara ngt substantiellt, typ: ”Om du bloggar om detta xxx så får du min segelbåt", eller ”om du bloggar om detta så lovar jag göra dig ekonomiskt oberoende (avtalsförslag ligger klart)”.

Att fråga en bloggare om antalet träffar, sa jag, är som att fråga en kvinna om hennes ålder. Om antalet träffar inte är fasligt många – eller kvinnan väldigt ung.

- Fyller du på lördag eller söndag? frågade ett av barnen min fru. – Känns det inte lite speciellt att fylla 35 år, att storma mot 40, undrade jag.

- Innan jag fyller 40 så har du hunnit fylla 50;-), sa hon.

End of discussion.

Grattis lite i förskott min älskade och tänk - inte ens halvägs till 40 ännu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar