torsdag 26 maj 2011

match(o)vikt

Satt igår em. på bussen helt slut, hade kört ett pass på gymet.

Vågen visar inte alls det jag kalkylerade med – tidigare under vårvintern - att den skulle visa i slutet av maj.

Lite knäoperation, mycket flängande och ohyggligt mycket såväl ojämna tider för mat som ojämnt kvalitet på densamma.

Maten hemma, som alltid varit underbart god, smakar bara bättre och bättre för var gång.

Jag ligger över min trivselvikt och det är inte bra, av flera skäl.

Utöver att jag själv inte trivs så misstänker jag att folk på stranden i sommar tänker att ”han måste vara rik i alla fall – med tanke på vilken vältränad och vacker fru han har”.

De som känner mig vet att så inte är fallet, tyvärr. Och då, då kommer nästa tanke att ”vad det för fel på henne då om han inte ens är rik?!?”

Inget fel alls kan jag berätta – tvärtom – love you baby;-)

Allt gott!/doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar