måndag 19 september 2011

det blir sällan som man tänkt sig

Terminal 5 är första anhalten innan vidare färd denna tidiga morgon.

Går in i sista veckan innan ”försörjningsmodellen” ändras.

- Minns du vad glad du var när du fick det här jobbet?
- Ja, det gör jag, glad som ett troll.


Det är nu drygt två och ett halvt år sedan och jag har - som det heter - lärt känna så många duktiga och trevliga människor.

Sen, precis som överallt annars i livet, så springer man på människor som är ljusår från ens eget sätt att tänka. Ni vet de som man "bara inte går ihop med", med andra ord de som man lär sig allra mest av. Tack A.S.!

Blev det då som jag tänkt mig? Ne, självklart inte.

Det blir sällan precis som man har ”tänkt” sig.

Det blev annorlunda på många sätt och det blev mycket bättre än jag kunna föreställa mig.

Hur gärna vi än vill tro att det, just precis det vi själva vill är det allra bästa så visar verkligheten oss att många andra vägar också tar oss till våra mål.

…och mål är nog bra att ha, eller som Yogi Berra – den legendariska basebollspelaren -uttryckte det;

"If you don't know where you're going, you might not get there"!

Oslo nästa.

Glada//doc.

1 kommentar:

  1. Vilken tur att det inte blev som du hade tänkt det...annars blir det ju så tråkigt !!
    //Coach F

    SvaraRadera