tisdag 6 september 2011

inte förrän båset är tomt

Jag sa upp mig för något tag sedan och sen började det hände magiska saker!

Redan 1938, om jag inte missminner mig alldeles, gavs boken The Functions of the Executive ut.

Det var företagsledaren Chester Barnard – samtida med storheter som Weber, Fayol och landsbrodern Taylor - som hade kommit på en smart grej, nämligen att människor i väldigt stor utsträckning drevs av andra incitament än de rent monetära.

Uppskattning.

I går snubblade jag in på kontoret en sväng och fick höra fler gånger - än sammantaget på de gångna åren - att jag var så duktig på lite alltmöjligt.

- Det är ju verkligen synd att du ska sluta.

Berätta för alla du har omkring dig hur bra de är, hur viktiga de är och hur mycket du uppskattar dem.

Det är helt gratis och det ger oanade effekter.

Folk blir glada, folk blir sedda, folk blir stolta…

…and proud people perform!

Allt gott!//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar