fredag 5 oktober 2012

Att vara "oköpt" som köpt?

Som talare är man alltid "köpt", i vart fall om man livnär sig på talandet, det ligger så att säga i sakens natur (det vill säga att någon köpt ens tjänster). Det finns väldigt billiga talare, de som är hiskligt dyra åsså ett gäng som har - vad jag brukar kalla för - ett s.k. tillgängligt pris. Jag hör till den sistnämnda gruppen.

Vad får man då för det priset? I Vilnius i somras undrade en i auditoriet om jag visste att eventet sponsrades av företag som säljer (mer!) information?? Jorrå, det kände jag till och så berättade jag att "som forskare måste man ändå säga som det är - oavsett vem som står för kvällens fläskfile´".


I dag lanserade Radisson ett nytt möteskoncept och jag var morgonens talare på vackra Waterfront i centrala STHLM. Jag hade fått fria händer att tala om vad jag önskade, men som alltid - vilket inte är ngt konstigt utan tvärtom mkt rimligt - gärna på ett sätt så det kopplade till eventets syfte och innehåll.


Det var länge sedan som det var SÅ svårt att sätta ihop pratet. Det skulle nämligen bara vara 20 min och dessutom så jackade deras budskap så väl in i min tankar, findings och reflektioner kring bl.a. varför vi förprogrammerade tvåbeningar vill ses (mötas), varför maten är så viktig för att bra saker ska bli gjorda och hur vi triggas av det vi känner igen.

Tror jag kan ha verkat lite "köpt". Men det gör ingenting för jag sa som det var, som vanligt. My side of the case helt enkelt.

Glad helg!//doc.

ps. kul liten detalj är att den Showreel som jag släppte i början av veckan haft över 500 views på första tre dagarna! (ni finner den via länk högst upp på denna sida). ds.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar