tisdag 30 oktober 2012

Känns som att man kommit en bit in i veckan

I söndags flög jag sent till Malmö för att vakna på stället och vara förberedd på bästa sätt för en härlig förmiddag på Länsstyrelsen, tack alla!


På flyget på väg hem skrev jag förordet till en mycket god väns kommande bok. Tjong-bong, rakt upp&ned från hjärtat. Hon var nöjd och fällde en tår. Genom sig själv känner man andra - och tvärtom.


Det var ett rent nöje, en stor ära. Det är en härlig bok om en speciell livsresa, lika speciell som alla livsresor är - det är ju det som gör livsresor så speciella. Det är en bok om mod, om vikten att våga vara sig själv. Tänk att det ska var svårt, att vara sig själv - är det inte "lite" konstigt? Varför vågar så få?


Nu är det en riktig höstmorgon i stora delar av landet skulle jag tro. Jag har just stått för underhållningen när de små suttit en kvart på toan, jag har läst saga efter saga och förberett mig för en dag i VAB:andets tecken.


En dag mitt i veckan, en dag "mitt i livet", en underbar dag som just har börjat då vi bara ska vara oss själva tillsammans!

Glada//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar