fredag 12 oktober 2012

Dimman lättar


Två ur air-team har begett sig till London, en har just levererats på dagis, den äldsta ur barnaskaran sägs vara i Österrike och två i mellanskiktet har just börjat sin skoldag.


Sitter själv på bussen på väg in till kontoret för att förbereda dagens tre möten, bland annat ett spännande med den litterära chefen på ett stort förlag.

Men det var inte detta jag skulle blogga om och kom då att tänka på en annan sak som jag inte heller skulle blogga om. I går hade jag nämligen förmånen att tala på TeliaSonera CIO Strategic Board Meeting 2012, vilket var great fun. Kul också att se hur alla vägar en dag som den i går verkade bära till Stureplan 8.

Jag blickade bakåt för att levandegöra hur svårt det är att se särskilt lång framåt när vi lägger strategiska planer, m.m. o dyl.  Använda mig av en härlig bild på Shanghai´s Skyline och berättade om hur jag hamnade där -86, med båt från Tsingtao. För att göra en lång historia kort så såg det på den tiden "lite" annorlunda ut där.


Under minglet som följde därpå fick jag veta att TeliaSoneras Sverker Hannervall, chef Group IT, hade gått några år före mig i samma spår och att Ericssons CIO Petter Järtby hade bott i just Tsingtao 

Jag berättade vidare om hur jag satt tillsammans i nyfunna vänners lag på en vacker strand på Boracay under samma resa, om hur vi fantiserade om att ”tänk ifall det fanns en liten pryl, ungefär som en telefon – typ – som man kunde ringa hem med just nu…”


Nu har vi det, 26 år senare. Detta var Science Fiction när jag var 21 år gammal. Vad kommer härnäst?


…en glad helg hoppas och tror jag!

Ps. kom idag aldrig fram till det jag skulle blogga om, men det kommer en annan dag. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar