torsdag 25 oktober 2012

ToR förorten

I går en spännande dag i Vänersborg, flög från Bromma - som jag inte gillar att flyga ifrån. Ändrar mig dock på stående fot och omformulerar mig en smula, gillar inte att flyga till ska det vara.

I taxin till flyget slog det mig att få tjänster som man köper, till samma pris, kan ha så vitt skilda kvalitet som en taxiresa - även fast att det är med samma bolag. Bilarna - hårdvaran - skiftar minst sagt i kvalitet, men priset är alltså alltjämt detsamma.




Väl på Bromma kom jag att tänka på att visst är det lite konstigt att Travel pack av en massa artiklar, t.ex. tuggummi som jag reagerade på i går, är mycket STÖRRE än normala pack? Borde det inte vara tvärom?

Sen som sagt en bra dag i Vänersborg med en härlig grupp från ett stort försäkringsbolag och därefter åter till Bromma och ny taxifärd... Denna gång kom mina tankar att handla om mjukvaran, chaffisen.

Färden hem från Bromma i rusningstid tog runt 50-min och väl hemma kändes det som om jag åkt X2000 från Konstantinopel till Bagdag. Märkligt egentligen att man ibland sätter sig i en bil och låter sig köras av någon som man inte känner minsta förtroende för - bara för att man är på väg hem eller annorstädes.

Oslo nästa! Glada//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar