torsdag 6 december 2012

Dagens ros (till min fru!) och några reflektioner

att börja dagen med. Gårdagen kommer de flesta Stockholmare inte att glömma i en handvändning. OMG vilket väder, vilket kaos.

Jag var upptagen med ett uppdrag centralt i stan och min fru - allt annat än helt kurant - hade på sin lott att hämta från dagis. Kollektivtrafiken hade rasat som ett korthus då snön vräkte ned och taxi fanns inte att få tag på. Hon pulsade fram från Stan till Sköndal för att hämta de små. Jag är full av beundran. Riiiispect! Dagens ros går därmed oavkortat till henne. #bragd #kärlek #sisu


Riiispect också till de två, 10 och 12 år gamla, som gjorde en liknande bedrift då de pulsade hem från Engelska skolan som bommade igen mitt på dagen. De får dagens tulpan.

Själv lyfter jag strax - peppar, peppar - mot den lilla staden i norr. Alltid kul och lite konstigt att åka tillbaka till en stad där jag "en gång för länge sedan" spenderade 18 år - inte sällan förvirrad eller förvirrande.

6 december noterar jag i kalendern vilket får mig att tänka på min pappa som i dag skulle ha fyllt 68 år, om han inte råkat gå ur tiden för 35 år sedan. Grattis ovan där eller vad man nu säger.


..och som om inte detta vore stort nog så är det på toppen av det Finlands självständighetsdag i dag!

Vilken dag detta kommer att bli! Allt gott och mkt kraft//dr air


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar